Grönt är skönt

Det börjar grönska. Den där lunden kan anas nu när träden är färre. Men trevligast av allt är utsikten!
 
Just nu blommar vitsippor och vintergröna, tulpaner och pärlhyacinter, pingstlinjor och vita hyacinter. Kungsängsliljorna vajar och scillan har nästan blommat över. Gräsmattan har premiärklippts och gullvivorna lyser gult vid husknuten.
 
 
Liljekonvaljerna är verkligen på gång, snart händer det! 
 
 
Nu när jag krattat lite mer än jag brukar dyker det upp fler och fler liljekonvaljer på olika ställen. Blåsippor hittade jag också fler än jag visste om. Helt sjukt att jag har en så stor tomt att jag faktiskt inte vet vad som finns där. Därnere nedanför båthuset är min nya lundpromenad.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0