4-årskalas i dagarna två

I lördags fyllde min stora tjej 4 år. Som hon hade längtat! Dagen började med sång i sängen, paketöppning och pannkaksfrukost, även det i sängen. Så klart.

 

Cornelia med finfina brillor från Myrorna

 

En av presenterna var en stor låda med utklädningskläder. Jag hade hittat massor med second hand-saker på loppisar och Myrorna. Populärast var helt klart princessklänningarna, men själv gillar jag utstyrseln ovan mest!

 

Jordgubbstårta

 

Fröken hade beställt jordgubbstårta, marängtårta och godistårta. Jag kombinerade det lite och gjorde denna smarriga tårta med maräng, grädde och jordgubbar. Receptet hittade jag hos Nadjas kitchen

 

Cornelia fyller fyra

 

4 år redan! Det låter så stort!


Godistårta

På barnkalaset var det godistårta såklart. Denna tårta finns i massor med varianter på nätet, jag lånade receptet från Milleröra


Agnes pirat

Temat var Piratkalas, men den enda som faktiskt var utklädd till pirat någon längre stund var lillasyster Agnes. De andra kidsen sprang runt på skattjakt, klädde ut sig och hoppade studsmatta. Ett lyckat kalas med andra ord.

Kommentarer
Postat av: Carin

Sjukt söt fyraåring! och vilken bra present! Grattis (:

2012-06-15 @ 09:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0